„Outsourcing” – un domeniu în ascensiune la Galați, cu companii din Statele Unite, Marea Britanie și Italia

de Galati365

Unul din domeniile economice în care Galațiul excelează, derulându-și activitatea în oraș trei companii importante din Statele Unite, Marea Britanie și Italia, este Business Process Outsourcing (BPO) – „Outsourcing”, externalizarea unor linii de business de către firme, care în ultimii ani a luat o amploare substanțială, în 2019 piața românească de outsourcing ajungând la o valoare de circa 800 de milioane de euro, în creştere cu 8% comparativ cu anul 2018.

Conform estimărilor Computer Generated Solutions (CGS) România, sucursală a CGS din Statele Unite, una din companiile importante de pe piața românească, această evoluție se datorează interesul unor companii străine de lucra cu firme de outsourcing din țara noastră, care au angajați tineri foarte bine pregătiți.

„Piaţa românească de outsourcing a avut şi în 2019 o creştere substanţială, fiind unul dintre sectoarele cu o evoluţie pozitivă raportată de la an la an, încă de la începutul dezvoltării sale pe plan local. Acest lucru a fost determinat de interesul pe care companiile străine îl au faţă de externalizarea serviciilor pe piaţa autohtonă datorită potenţialului uman şi tehnologic ridicat oferit de România”, a declarat Vladimir Sterescu, country manager CGS România.

 

Pe plan internațional, outsourcingul a apărut în anii 80. În România, a luat amploare după 2005

În perioada 1980 – 1990, în care fenomenul de outsourcing lua amploare la nivel internațional acesta reprezenta în primul rând un model prin care companiile mari urmăreau să îşi scadă costurile. Astăzi, însă, lucrurile s-au schimbat, iar externalizarea proceselor de business este un mod de a eficientiza business-ul.

„Dacă în urmă cu 15 ani România nu exista pe harta internaţională a outsourcing-ului, iar acum 5 ani se regăsea încă pe lista celor mai ieftine ţări în ceea ce priveşte externalizarea proceselor de business, astăzi lucrurile arată diferit. Astfel, piaţa locală este preferată de către companiile multinaţionale, mai ales datorită nivelului crescut de educaţie al angajaţilor din industrie şi posibilităţii acestora de a susţine proiecte complexe”, a mai afirmat reprezentantul CGS.

La Galați, outsourcingul s-a dezvoltat începând cu anul 1995, prin firme din Italia, Marea Britanie și Statele Unite

Galațiul este un centru „pionier” în dezvoltarea outsourcingului în România, prima companie cu acest obiect de activitate fiind înființată în 1995, cu un deceniu înainte ca acest domeniu de activitate să ia amploare și țara noastră.

Prima firmă de outsourcing din oraș este Selir SRL Galați, un joint – venture cu 90% capital italian și 10% capital românesc, parte a companiei italiene Gruppo Banca Sella. Compania își are sediul pe strada Gării.

Societatea şi-a început activitatea în anul 1995 prin acordarea de servicii informatice partenerilor din statele Uniunii Europene, obiectul de activitate fiind „activităţile de consultanţă în domeniul tehnologiei informaţiei”. Cu trecerea timpului activitatea de informatică s-a consolidat și de-a lungul anilor au apărut şi s-au consolidat şi alte activităţi suport pentru societăţile grupului Banca Sella: din 2003 servicii administrative de Back Office, din 2007 asistenţă de tip Call Center, din 2008 servicii de Asistenţă Sistemică de nivel 1, din 2010 servicii de IT Operations, din 2013 servicii de Phone Collection, iar din 2014 servicii de tip Centrul Creditare și Studii şi Analize.

În cei 20 de ani de activitate, Selir SRL Galați a înregistrat o continuă creştere a numărului de angajați. Dacă în anul 1995 firma şi-a început activitatea cu 8 programatori, acum are peste 350 de angajați.

O altă impotantă companie prezentă la Galați este Euroanswer, din Marea Britanie, care recent și-a mărit numărul angajaților de la 200 la 300. Cu acel prilej, referindu-se la extinderea operațiunilor în Galați, Paul Scanlon, CEO Euroanswer, a declarat că alături de Centrele operaționale din București și Skopje (Macedonia), Centrul Euroanswer din Galați joacă un rol important în strategia de dezvoltare a companiei pe plan regional: „Credem că tărie că oamenii sunt cea mai importantă resursa pe care o avem și principalul element al evoluției noastre, astfel că investim permanent în creșterea și în dezvoltarea echipei”.

Centrul Euroanswer din Galați deservește 5 proiecte de outsourcing în 6 limbi: română, engleză, rusă, italiană, franceză și spaniolă.

Euroanswer dispune de 3 centre operaționale, la București, Galați și Skopje, care oferă clienților din peste 40 de țări servicii de „customer support” în 25 de limbi. De peste 10 ani, Euroanswer colaborează cu una dintre primele 5 companii IT la nivel mondial, oferind suport pentru 10 milioane de utilizatori în 10 limbi de circulație internațională. Business-ul Euroanswer crește cu 30% în fiecare an și, recent fiind semnate pe termen lung câteva contracte importante.

În urmă cu patru ani se înființa la Galați și sucursala companiei CGS din Statele Unite, unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de outsourcing de pe piața din România. Înființată în 2006, divizia românească a CGS avea 3.000 de salariaţi la sucursalele din Bucureşti, Braşov, Sibiu şi Târgu Jiu. La reprezentanța din Galaţi, cu sediul pe bulevardul Coșbuc, au fost create un număr de 2.000 de locuri de muncă.

Compania americană CGS este unul dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii de business process outsourcing din lume. Compania furnizează, pe plan local, servicii în 18 limbi străine, având 7 centre de suport în Bucureşti, Braşov, Sibiu, Târgu-Jiu, Miercurea-Ciuc, Constanţa şi Galaţi.

 

Ce este outsourcing-ul?

În economie externalizarea, denumită și „outsourcing”, definește delegarea unor sarcini productive, obiective, secțiuni de afaceri care nu sunt esențiale către segmente organizaționale aparținând unor entități externe, care oferă un raport preț-calitate mai bun sau dețin expertiză, care produc mai bine, în domenii specializate. Nu este vorba de relații de parteneriat între doi egali ci mai degrabă de o subcontractare către furnizori externi a unor activități secundare din cadrul unei firme.

Termenul „outsourcing” este o sinteză a expresiei engleze „outside-resource-using”, în traducere liberă utilizare de resursă externă. Externalizarea poate cuprinde un spectru larg de activități, de la procese operaționale, spre exemplu de la producție de subansamble și până la funcțiuni ale firmei.

În 2005, piața mondială de outsourcing era estimată la 30-40 de miliarde de euro anual.

 

Un angajat primește un salariu net de 2.800 lei și facilități

În acest moment, pe piaţa de outsourcing din România activează aproximativ 25.000 de angajaţi, număr aflat în continuă creştere de la an la an. În 2019 au fost realizate circa 2.000 – 2.500 de recrutări de noi angajați.

Un angajat din sectorul de outsourcing are un salariu mediu net de circa 2.800 de lei, la acesta adăugându-se şi o serie de beneficii precum bonuri de masă sau asigurări de sănătate, cât şi un mediu de lucru modern.

Sursa foto: technik-einkauf.de

Cornel Moisescu

 

 

0 comentariu

Articole ce te-ar putea interesa

Adaugă un Comentariu

Acest site foloseste module Cookie pentru imbunatatirea experientei de navigare. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare Accepta Detalii

Politica de Cookies