Asociaţia „Pro Infrastructură”: Podul peste Dunăre va fi „cel mai ruşinos muzeu din istorie” dacă Guvernul Orban nu autorizează drumurile

de Galati365

Asociaţia „Pro Infrastructură” cere Guvernului Orban să să deblocheze situaţia autorizaţiei de construire pentru drumurile de legătură ale podului peste Dunăre de la Brăila în cel mai scurt timp, pentru că există riscul ca cel mai scump pod din România să se transforme în „cel mai rușinos muzeu din istorie”

Potrivit Asociației „Pro Infrastructură”, podul suspendat peste Dunăre, din punct de vedere strategic, acest pod va lega Dobrogea de Moldova şi Muntenia și este cel mai important proiect de infrastructură realizat în țara noastră după 1990, care va costa jumătate de miliard de euro, în mare parte bani europeni.

„Proiectul, în ansamblu, include şi o serie de legături rutiere şi drumuri expres, unele aflate abia în stadiul de proiect”, susțin reprezentanții asociației.

„Şantierul la noul pod peste Dunăre a început în ultimele zile ale anului 2018, prin pregătirea terenului unde au fost amplasate picioarele de pod. Podul ar urma să fie inaugurat în 2021. Proiectul presupune amenajarea, în total, a 23 de kilometri, dintre care 17 kilometri vor fi pe teritoriul judeţului Tulcea”, se arată în mesajul „Pro Infrastructură”.

 

Asociația „Pro Infrastructură” cere Guvernului Orban să deblocheze cât mai repede situaţia autorizaţiei de construire pentru drumurile de legătură pentru că altfel totul este inutilizabil.

„Lucrările impresionante ale podului suspendat peste Dunăre de la Brăila construit de asocierea italiano-japoneză Astaldi-IHI avansează într-un ritm foarte bun, însă noi întârzieri birocratice în autorizarea lucrărilor pentru drumurile de acces la pod vor transforma în 2022 această lucrare de 2 miliarde de lei în (probabil) cel mai ruşinos muzeu din istorie.

În schimb, drumurile de legătură de la pod spre Brăila, Jijila şi Măcin ce totalizează peste 20 km nu sunt autorizate nici până astăzi, deşi contractul este semnat din ianuarie 2018. Decizia de expropriere pentru exproprierile suplimentare încă nu a fost emisă, iar procedura de revizuire a acordului de mediu se prelungeşte nepermis de mult”, spun reprezentanții Asociației „Pro Infrastructură”.

Cornel Moisescu

 

 

0 comentariu

Articole ce te-ar putea interesa

Adaugă un Comentariu

Acest site foloseste module Cookie pentru imbunatatirea experientei de navigare. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare Accepta Detalii

Politica de Cookies